proceso

REFERENCIA


Debuxos


Inspirámonos en debuxos onde o acento sexa rítmico máis que narrativo. O apoio sonoro, os movementos...

Betty boop

Foto PortadaPink Panter

The skeleton dance , facemos un guiño utilizando a partitura coreográfico dos esqueletos desta obra.

bailar
http://www.youtube.com/watch?v=DBk3jwNSteo&feature=related
narrar sen palabras
http://www.youtube.com/watch?v=7QhyLvnFW0U
 zoom ,ecuandre...
http://www.youtube.com/watch?v=36JbQcZkYMQ&feature=related
posibilidad de insertar os poemas a  modo de titulos de cinema mudo
http://www.youtube.com/watch?v=StDwAH_9epo&feature=related

Literatura

Documentalista Arturo Vizcarra.

Leviatán o la ballena Philip Hoare

Los Balleneros en Galicia Felipe Valdés Hansen


Outras referencias


Moby dick  John Huston


O anaglifo

Video para aprender os efectos

Influencias e admiración polo artista Lan Hungh


Baleas Información

Fragmento documental sonido
Sons 1 de baleas
Video casero saltos ballenas
Sons 2 de baleas

Entrevistas 

Jesús Manuel, marinero de la ballenera de Caneliñas
Julio Ares, encargado de la ballenera de Caneliñas
Amalia do Portugués, filla dunha traballadora de baleeira de Caneliñas
Fina Rodríguez Outes, "la pitillera", traballadora de baleeira de Caneliñas

Traballo de campo

Recollida de elementos e fotográfico na baleeira de Caneliñas.
Barba de balea, osos, etc
Visionado dos bidones de aceite de Balea, etc.


ELEMENTOS DA OBRA

O CORPO

Nadie sabe porque saltan las ballenas. Casi todas las especies lo hacen, desde el delfín más pequeño hasta la más grande de las ballenas azules, cada una con su propoio estilo: salto de espaldas, saltos en plancha, saltitos sin mucho impulso o auténticas piruetas.
Búsquedas de movementos, ondulares, rítmicos con certo aspecto inocente ou naïf; como a propia ferramenta. Partindo do traballo coa ferramenta, de poemas, ou do imaxinario traballado.

Se ves unha balea non o dubides corre, corre, e non mires atrás... xa verás que ben rebotas.
Correr, saltar, ondular serán a base do traballo físico.

Soportar as imaxes do Paint, o corpo como utilizado tamén como sustento da imaxe en moitos momentos. Aínda que pareza que o corpo non está sendo primordial para a escena, e sexa o debuxo o que goberna a nosa atención, sen o corpo estaría vacío en sen humanidade.



A POSTA EN ESCENA

Unha posta en escena con mínima iluminación. Proxector e 2 ruas, manexadas desde o escenario.
O mesmo ocorre coa música e os debuxos. Todo se manexa desde a escena, e, este proceso será posto en evidencia.
En Baleadas móstrase toda a ferramenta como tal que se utiliza durante o espectáculo.

A VOZ

Os cantos de baleas, como comunicación. En realidade, todo son teorías, non se sabe exactamente para que serven os cantos de baleas. Tampouco para que canta o home, pero o leva facendo toda a existencia; tanto bailar como cantar.

Na escena da improvisación vocal inspírámonos en frecuencias utilizadas polas baleas, agudos, graves, resonancias nasais que son como click da lingua do home no padal, ou o canto utilizado para a comunicación o cortexo, que ten unha serie de patróns acabados en rimas.
E, nesta improvisación se exploran tamén as variacións xeneradas polo ventilador, cando se sostén unha nota.

Por outra banda, en Baleadas, utilizaráse a voz en off, tanto da lectura de algún poema. Como dos testimonios recollidos sobre a temática.